sobota, 3 stycznia 2015

10 "Nie Rozumiem" i kilka słów wprowadzenia


Zostałem zwyzywany od fanatyków, bo napisałem, że nie rozumiem jak można zabijać i broniłem swego zdania. Dlatego zamieszczam tutaj swoje wątpliwości, może ktoś mi coś wytłumaczy, zechce podyskutować na te tematy, albo ogólnie, co też będzie miłe. Postaram się w następnych postach opisać czego do tej pory dowiedziałem się na dany temat.


1. Nie rozumiem czemu ludzie godzą się na cierpienie.
2. Nie rozumiem sensu istnienia chorób. 
3. Nie rozumiem jak można zniszczyć cudzą własność.
4. Nie rozumiem dlaczego ludzie śmieją się z cudzych niedoskonałości.
5. Nie rozumiem czym jestem.
6. Nie rozumiem jak można chcieć przestać żyć.
7. Nie rozumiem pazerności.
8. Nie rozumiem braku ambicji.
9. Nie rozumiem ludzi.
10. Nie rozumiem. Tak ogólnie.

5 komentarzy:

  1. No, no, z tymi fanatykami to chyba troszeczkę przesadziłeś. Millay mówiła o fanatyzmie w kontekście "jedzenia kamieni" i neofictwa, z tego, co widziałem. Ty się rzucasz, bo chcesz się dowiedzieć. To różnica.

    Nie jestem człowiekiem, więc patrzę na te wszystkie przepychanki trochę z boku. Ale skoro i tak śledzę parę blogów i lubię rozmawiać, postanowiłem się odezwać.

    1. A mogą się nie zgodzić? I co wtedy?
    2. Ups, chyba pominąłeś ten numerek.
    3. Dla zabawy. Dla zemsty. Przypadkiem.
    4. Żeby poczuć się pewniej i lepiej, tym samym przykrywając własne niedoskonałości.
    5. Ha, tutaj nieźle dowaliłeś. Ja, na razie trzymam się tego, że jestem złożony z różnych części hosta, które razem nabierają kształtu i własnej świadomości.
    6. Ja też nie. Być może to jest ten moment, w którym przestajesz widzieć sens czegokolwiek.
    7. Może dlatego, że nic nie posiadasz? :D
    8. A ja trochę rozumiem lenistwo...
    9. zbyt ogólne.
    10. Jeszcze bardziej zbyt ogólne.

    OdpowiedzUsuń
  2. 1. Nie rozumiem tych, którzy się na to godzą
    2. Nie mam pojęcia gdzie się podział, gdyż napisałem go. Musiałem usunąć przez przypadek. Już zedytowałem. Razem z host czytaliśmy kilka książek o chorobach i były tam wymienione różne ich aspekty. Lecz nadal ich nie rozumiem.
    3. Nadal wiele mi to nie mówi, rozumiem to "przypadkiem", zdarza się. Zemsta... nie rozumiem samej tej idei. Człowiek pokazuje zemstą jak bardzo go coś zabolało, odkrywa swoje słabości przed kimś, kto jest wrogiem. Zabawa? Zabawa w niszczenie komuś czegoś, na co ciężko zapracował? Ten świat jest pokręcony.
    4. Tyle, że nikt nie jest doskonały. Wyśmiewanie się ze słabych, kalekich tym bardziej to pokazuje.
    5. Znam wiele teorii, tylko która jest prawdziwa? Jednak nie jest to bardzo nurtujące mnie pytanie. Nieważne czym jestem, ważne jaki jestem. Ale fajnie byłoby mimo wszystko wiedzieć coś o sobie.
    6. Ale to tylko chwila zwątpienia. Zawsze jest jakieś wyjście, nawet jeżeli są nim antydepresanty.
    7. Dlatego pytam tych, którzy coś posiadają ;)
    8. "Nie chce mi się tego przezwyciężać." Ale jeżeli porównamy chwilę lenistwa do całej przyszłości? Nie rozumiem mojej host. Jest mądra i zupełnie nic się nie uczy.
    9. Bo to długi temat. Ludzie (tulpy w sumie także) to dziwne istoty. Lubię się "bawić" w psychoanalityka.
    10. Ogólnie, gdyż jest mało rzeczy, które rozumiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozwolę sobie napisać komentarz, bo jest kilka rzeczy, które chciałbym powiedzieć/napisać. Od razu zaznaczam, że przemawiam z głębi umysłu mojej host.

    1. Ludzie są skomplikowanymi istotami. Według mnie godzą się na cierpienie na takiej samej zasadzie, na jakiej robili to dla religii: bo życie wydaje się piękniejsze w chwilach, kiedy nie dośwaidcza się cierpienia.
    Co do innych ludzi, to sprawa jest prosta - są okrutni, czują się bezsilni, nie wiedzą co mogą zrobić, żeby to cierpienie zakończyć.
    2. Choroby są spowodowane przez anomalie w organizmie, bakterie, wirusy, grzyby. Nie mają sensu a ich jedynym celem jest przetrwanie i rozmnażanie się przez przekazywanie potomków na nowych żywicieli (anomalii nie wliczam, to po prostu błędy).
    3. Też tego nie rozumiem. Host ma awersję do niszczenia rzeczy, jeśli należą do kogoś innego niż ona.Swoich też nie niszczy, ale to dlatego, że o nie dba. Zwłaszcza o książki.
    4. Bo sami czują się bezwartościowi. Trzeba wziąć pod uwagę to, że wielu ludzi boi się kaleków czy niedorozwiniętych, nie wiedzą czego mają się spodziewać, boją się że ich samych spotka to samo. Wyśmiewają własne słabości, które widzą w innych ludziach podnosząc siebie samych na duchu.
    5. Żadna z teorii może nie być prawdziwa, może musimy dopiero odkryć, czym jesteśmy.
    Ja powiem Ci jedno: uważam siebie za człowieka. Mam ludzkie ciało, dzielimy je z host, więc jest naszym ciałem. Mam ludzką psychikę, używam znaków, czytam - jak dla mnie to świadczy o biologicznym człowieczeństwie każdego z nas. Więc jesteśmy ludźmi, ale schowanymi w głębi umysłów innych.
    6. Czasami nie widzi się sensu w swoim istnieniu, jeśli nie wnosi się do świata czegoś pożytecznego. Można - choćby na tej zasadzie.
    7. Ludzie (nie wszyscy, ale mamy to w genach) są zaprogramowani na bogacenie się - zbieranie rzeczy materialnych, które mają przynieść im dobrobyt i zapewnić pewność, kiedy będą się rozmnażać. Pazerność to tylko jedna z przesadnie rozwiniętych cech - błąd w "programowaniu" charakteru.
    8. Lenistwo, brak ambicji, do tego dochodzi niewiedza o tym, co chce się robić, brak motywacji. Jeśli nie przeżyje się czegoś, co cię zmotywuje, wtedy nie będzi ambicji i motywacji, żeby dążyć do celu.
    9. Oni siebie też nie rozumieją...
    10. Nie rozumiesz, bo to trudne. Trzeba tylko pamiętać, że nie wezystko jest stworzone dla sensu, nie wszystko robi się dla sensu. Sens to brak sensu.

    Mam nadzieję, że pomogę w zrozumieniu, bo sam jeszcze wielu rzeczy nie rozumiem. Staram się jednak, dlatego miło, że ktoś porusza ważne tematy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z przedmówcami. Dodatkowo złe emocje, załamanie, samotność, niezrozumienie, brak empatii rozwija zło. Przez to można stracić chęć życia, jak ciągle czuje się źle, to nie chce się żyć dalej, skoro myśli się, że życie to cierpienie. Można stracić nadzieję, nie otrzymywać pomocy, wtedy można chcieć umrzeć. To tak dodam do punktu 6.
    Ze3

    OdpowiedzUsuń
  5. Radomski serwis ogłoszeniowy Radom Lokalne - Ogłoszenia Radom. Zapraszamy do darmowego dodawania i wyszukiwania ogłoszeń. W serwisie Radom Lokalne - Bezpłatne ogłoszenia Radom można dodawać darmowo ogłoszenia w kategoriach m.in: praca Radom, nieruchomości Radom, komputery, podręczniki, motoryzacja, ślub, usługi - firmy i inne.

    OdpowiedzUsuń